Dorama-mustra 2013/tél

Sziasztok!

Megint csak elnézést, hogy ilyen ritkán írok, de vizsgaidőszak, meg… ha szabadidőm van, akkor inkább animéket nézek. Sajnálom~ De ne búsuljunk, titeket ez úgysem érdekel, ezért térjünk a lényegre. Japánban most indult a téli szezon – már ami a doramákat illeti. A múlt héten nagyon sok premier volt, több-kevesebb sikerrel, mert az első részből még nem sokat lehet megállapítani, de azért nézzük meg, mi lesz a hét esti idősávjainak beosztása.

Hétfő

20:00 – Hanchou 6 ~Keishicho Azumi Han~
Ez a rendőrdorama 14-én indult, szóval már két részt is leadtak belőle, de engem egyáltalán nem hatott meg. Túl sok akció van benne, nem érdekelnek a színészek, és a történet sem fogott meg. Egyébként ez egy elvileg népszerű darab, hiszen már a 6. évad. Ebben Azumi (nem összekeverendő a bérgyilkos kardforgató Azumival, akit Ueto Aya testesített meg) és csapata különböző ügyeket oldanak meg Tokióban. Milyen eredeti. Érdekessége, hogy a fő helyszín Oshiage kerület, ahol a nemrég épült Tokyo Sky Tree is található, szóval feltehetőleg nem egy képkockán fog látszani. A főszereplőt alakító Sasaki Kuranosuke nem egy doramában játszott már, ismerős lehet az arca mindenkinek. Feltűnt az Orthos no Inu, a Bambino!, a Tokyo Friends és a Meitantei Conan 2 című produkciókban is, de ő volt a Zettai Kareshi doramában Night tervezője is, ha valakinek ez segít beazonosítani. Egyébként a Hanchou a leghíresebb sorozata. Ha valakit érdekelnek ezek az akció-dús doramák, akkor itt megtekintheti a trailert.

21:00 – Biblia Koshodou no Jiken Techou
A szezon getsuku (hétfő este 9 órai) doramája ez a szintén 14-én indult sorozat lett. Ez a poszt nagy megtiszteltetés, általában sikerre viszik, akik ebben az idősávban szerepelhetnek. A tavaszi szezon egyik legjobb doramája, a Kagi no Kakatta Heya is getsuku volt. Most sem bízták a véletlenre, hiszen a sorozat egy milliós eladású regényből készült. A téma viszont elég szokatlan: egy régi könyvekkel foglalkozó kis üzlet Kamakurában. Az izgalmat a könyvek titkai és a tulajdonosaik hozzájuk fűződő viszonya adja, ezt kutatja a antiszociális hősnő is, akit a mostanában felkapott Gouriki Ayame alakít. Ezt a választás furcsállom, mert a mangában egy hosszú hajú lányt látunk – és ez egy fontos külső jellemvonás, Gouriki viszont híres a rövid hajáról.
A történet egy részmunkaidős srác megjelenésével kezdődik, akit majd az EXILE-os AKIRA alakít. Egyenesen beleugrott ebbe, miután helyettesíteni volt kénytelen Akanishi jint a GTO doramábában. Itt egy fokkal szimpatikusabb. Az EXILE viszont lassan felér az olyan nagy birodalmakhoz, mint a Johnny’s Entertainment vagy az AKB-family, hiszen már alcsapatokat (Generations) és lányalakulatot (E-girls) is futtatnak. Valószínűleg ez utóbbi promotálása céljából választották zenének az általuk feldolgozott Never Ending Story-t, ami szerintem egyáltalán nem jó ehhez a sorozathoz. Lehetett volna valami kevésbé dinamikus, mint miwa, vagy valami hozzá hasonló, nem? Bár a sorozatot még nem láttam, de a trailer alapján elszúrták a zenét…

Kedd

21:00 – Last Hope
Egy nappal később indították útjára az új orvosos doramát. A nyáron reggelente feltűnő Umechan Senseien kívül nem volt most olyan átütő orvosos darab, nem? Mint annak idején a Code Blue például. Még nem volt alkalmam megnézni egy részt sem, de én ezekért nem is vagyok igazán oda. Bár az, hogy Aiba Masaki (Arashi) játssza a főszerepet, sejtet valami humorfélét vagy legalább feszültség oldást a dologban, még ha nem is annyira elbagatellizálva  mint a tavasszal a Mikeneko Holmes című doramájában, ami amúgy egészen jó volt. Erről a doramáról már írtam, de röviden egy olyan orvosról van benne szó, aki nagyon sok időt tölt a betegeivel, hogy átérezze a fájdalmukat, és teljesen megértse őket. És egy nap jön egy beteg, akiről már minden kórházban lemondtak, de a mi orvosunk ebbe nem hajlandó beletörődni, mert van még egy utolsó remény~
Kicsit Vészhelyzet hangulata van, és a mellékszereplőként Tabe Mikakót sem láttam még ilyen komoly szerepben (nekem örökre a Yamada Taro Monogatari nyomorult kis csaja lesz). A zenét, lévén Aiba a főszereplő, az Arashi fogja szolgáltatni, március 6-án megjelenő dupla kislemezének, a Calling / Breathless A oldalával.

22:00 – Saki
Kései időpontban, de egy héttel korábban, 8-án kezdődött egy a gonosz és cselszövő nőről szóló sorozat. Az előtte sugárzott orvosdoramához annyiban kapcsolódik, hogy a címszereplő egy kórházban dolgozó nővért alakít. A szép küldő és gondoskodó hivatás azonban csak álca, ami mögül Saki bosszúból szétzúzza különböző férfiak életét. Egy ilyen mesterkedésnél indul csak el igazán a történet, amikor valaki elveszett nővérének adja ki magát. Szóval megy majd a kavarás. Sakit Nakama Yukie alakítja, akit ettől merőben eltérően a Gokusen élén szokhattunk meg Yankumiként, az aktuális áldozatot pedig Miura Shouhei, aki a HanaKimi remake-jében volt Nakatsu. Egyébként a Gokusen 3-ban már szerepeltek együtt. A zenét meglepő és bizarr módon a Tohoshinki szolgáltatja, ami nem is lenne baj, mert japánul kellően lágyak, de dinamikusak, ám amikor a renfrénnél begépiesítik a dalt, nem hittem a fülemnek a trailer, majd a sorozat első része alatt. Szóval aki ezt nézni fogja, az készüljön fel a Catch me -if you wanna- című számra. Nekem ez a dorama is egy kicsit uncsi…

22:00 – Itsuka Hi no Ataru Basho de
Ugyanabban az időpontban, ugyanaz nap indult egy konkurens sorozat a Saki mellé. Ennek alapműve egy díjnyertes író tollából származik, már első látásra érdekesebbnek tűnik, mint az előző. Ebben a doramában azokkal a nehézségekkel ismerkedhetünk meg, amiket az előítélet okoz a nem egészen tiszta múltú nőknek. A főszereplőt, akit egyik kedvencem, Ueto Aya (be sem mutatom, már biztos olvastatok itt róla) alakít, csalás, vagyis különböző férfiak megkopasztása miatt ítélték börtönbüntetésre – természetesen nem antihősről van szó, tehát nem gyilkolt és nem is valami negatív motiválta őt, hanem a szerelem, ami kicsit rossz úton érkezett az életébe. A rács mögött aztán megismerkedik a kicsit korosabb Iijima Naoko alakította szereplővel – na ő ül gyilkosságért. A történet ott kezdődik, amikor ők ketten letöltik a büntetésüket, és együtt kezdenek új életet Tokióban. Belenéztem, és jónak tűnik, egyszer mindenképpen végignézem. Nektek addig itt egy trailer róla. A sorozat dala Matsutoya Yumitól az Early Springtime. Kicsit jellegtelen, de legalább nincs benne gépesített refrén…

23:00 – Shitenin Michiru no Minoue Banashi
Ha azt hittétek, a kedd már tele van, tévedtetek. A Fuji TV Biblia Koshodou-ját úgy látszik, még időben kiszimatolta az NHK, így aznap ők is indítottak egy könyvesboltos történetet. Pontosabban itt egy könyvesboltban dolgozó nő csak úgy nyer a lottón 200 millió yent – de nem egészen tiszta lelkiismerettel. Innen indul az izgalom. A főszereplőt Toda Erika játssza, akit tavasszal a már emlegetett Kagi no Kakatta Heyában láthattunk ügyvédsegédként. Egyébként nekem a Ryuusei no Kizunában tetszett a legjobban. A rövidke trailer megtekinthető a hivatalos honlapon. Amúgy nem tudom, mi ez a tendencia, hogy elkezdenek koreai együtteseket alkalmazni a theme songokhoz, de ennek a U-KISS – ALONE szolgáltatja majd az audio élményt.

Szerda

22:00 – Share House no Koibito
Ez a 16-a óta futó szerdai kései darab már a szereplőgárda alapján is vidámabbnak tűnik. A főszerepet Mizukawa Asami (Last Friends, Orthros no Inu, Inu wo Kau to Iu Koto) alakítja, mellette játszik Tanihara Shosuke és Oizumi Yo, akiket legutóbb a Lucky Seven tévés sztárdetektívének és szerencsétlen agglegényének szerepében láthattunk. A cím beszédes a történetet illetően: a 30 éves hősnő megelégeli az egyedüllétet és összeköltözik két lakótárssal – így bele is csöppennek egy szerelmi háromszögbe. Csakhogy nem arról a tipikus háromszögről van szó, amikor ketten szeretnek egyet, hanem arról a jóval cifrábbról, amikor A szerelmes B-be, B pedig C-be. De B és C férfiak…
Egy reggeli műsor részeként volt látható a trailer, ami megmutatja, hogy nagyjából mire kell számítani: vicces jelenetek, de lévén felnőttek a szereplők, komoly témák is előkerülnek.

Csütörtök

21:00 – Otome-san
Erre a napra van egy dorama már 20:00 órára is, de szerintem azzal nem éri meg foglalkozni, így ezzel kezdjük a napot. 17-én indult ez a családi sorozat. Azért nevezem családinak, mert egy család áll a főszerepben, és a viszonyaikat figyelhetjük meg a változó körülmények között – változó korban. A főszereplő, akit Kuroki Hitomi (sajnos sehonnan sem ismerem) alakít, 50 éves, ami egy nő életében veszedelmes kor – kapu az öregkorba. Tehát hősnőnk, aki a változó korral küzd, együtt él fiával és annak feleségével, akit Aibu Saki játszik (tudjátok, a TOKIOs Nagase Tomoyának exbarátnője). Az anyós-meny kapcsolat sosem felhőtlen. Van olyan, akinek az? Látom, hogy az anyámon és én is érzem az én anyósommal, hogy ez egyszerűen sosem lesz jó. Így vannak a sorozat szereplői is a felszín alatt. Látszólag Ririka, a kis hölgy nagyon igyekszik, de az anya, Asako sejt valamit a nagy tökéletesség mögött, nem is hiába. A következő rész előzetesét rögtön a hivatalos honlapon is megnézhetitek – nem rossz ez azért!

21:00 – Apoyan ~Hashiru Kokusai Kuko~
Ha az Otome-san alakinek nem nyeri el a tetszését, még ne csüggedjen, van mit nézni csütörtök este Japánban. Megint egy különleges témáról van szó, hiszen az “apoyan” egy olyan kifejezés, amit azokra az utazási irodai alkalmazottakra használunk, akik a reptéren állnak az utazók szolgálatára, hogy megoldják azok kisebb-nagyobb gondjait. Én az Attention Please! óta nem láttan reptéri doramát, nem is tudom, felül lehet-e azt múlni. Ez a történet a Narita reptéren játszódik, ahová éppen áthelyezik a főhőst, és ahol ezentúl apoyanként kell boldogulnia. A szereplők között ott van a csinos Kiritani Mirei és a HanaKimi óta felejthetetlen Yamamoto Yusuke is, míg a főszerepet Ito Atsushi (Densha Otoko) alakítja. A trailert itt megtekinthetitek.

22:00 – Saikou no Rikon
A szezon egyik legjobbjának beharangozott sorozata ez a 10-én indult darab. Megint csak a “felnőttem, meg kéne állapodnom” problémával állunk szemben, mint a Share House no Koibito esetében. A szereplők két párt alkotnak: az egyik pár már két éve házas, de nem éppen jó a kapcsolatuk, és kicsit zsákutcában érzik magukat; a másik, szintén házas pár nőtagja pedig az előbbi férfitagjának volt barátnője. A férfi végső elkeseredésében azt kéri a nőtől, hogy váljon el.
A trailerben Eita, a zseniális Eita (pl. Lucky Seven), aki a főszerepet alakítja, röviden vázolja fel a történetet: “Elváltam. Ő a volt feleségem. Ő a volt barátnőm. Ő meg a férje.” A sorozat folyamán ezek a világban kallódó emberek majd megtalálják a helyüket és kicsit jobban felnőnek.

Péntek

22:00 – Yakou Kanransha
A hét utolsó munkanapján a 18-án indult regényadaptációt lehet nézni. Kicsit Született Feleségek szagú az alaptörténet. A kertváros tökéletes kis családjainak életét egy haláleset árnyékolja be… A frissen a környékre költözött asszony próbálja egyben tartani a családját, miközben úgy tűnik, a többi házban minden szép és jó, egészen egy rejtélyes gyilkosságig.
A főszerepet a Risou no Msusukóból idecsöppent Suzuki Kyouka alakítja, mellette a másik “tökéletes” feleséget a legutóbb a Kaeru no Oujo-samában látott Ishida Yuriko. Egyébként mellékszerepben a Johnny’s-os Yasuda Shota is feltűnik (Kanjani8). A zene az AItól meglepően jó és a doramához tökéletesen illő VOICE című dal.

23:15 – Nobunaga no Chef
Az irreálisan későn kezdődő, furcsa koncepciójú dorama végső soron Johnny’s-os (amikből nem bővelkedik a szezon), hiszen a főszereplője az ifjú Tamamori Yuuta, a nemrég debütált Kis-My-Ft2 tagja. Szerepelt már az ATARUban és az Ikemen desu ne című doramában is. A szereplőgárdában ott van még a szintén fiatal Shida Mirai (14 Sai no Haha) és a sok helyen feltűnő Kashii Yuu (Yukan Club, Osozaki no Himawari, stb.) is. A történet egy mangaadaptáció, melyben egy séf hirtelen visszakerül a Sengoku Jidaiba, vagyis Japán nagy hadvezéreinek hatalmi harcának közepébe. Miután belerázódik a megváltozott körülményekbe, a főztjével hírnevet csinál magának, és hamarosan maga Oda Nobunaga kastélyában szolgál. Még nem néztem bele, de kíváncsi vagyok, mennyire lehet komoly egy ilyen sorozat… Rövid trailer, sőt, inkább csak szereplőgárda itt.

Szombat

21:00 – Nakuna, Hara-chan
Ha valaki Japánban otthon tölti a szombat estét, akkor sem kényszerül mindenféle Megasztárra és Voice-ra… A fő műsorsávban 19-e óta kaphat olyan jónak ígérkező sorozatokat, mint a “Ne sírj, Hara-chan”. Szintén Johnny’s-os doramáról van szó, hiszen a főszereplő nem más, mint Nagase Tomoya a TOKIOból. Egy mellékszerepbe pedig a Kanjani8-s Maruyama Ryuuheit és betették. A sztori meg… hát az legalább olyan abszurd, mint a Nobunaga no Chef. Itt ugyanis egy nő és egy életre kelt manga karakter szerelméről van szó. Hősnőnk átlagos dolgozó nő. Hogy kiadja magából az érzéseit, a hagyományos naplóírás helyett mangát rajzol. Aztán egy nap a főszereplője, Hara-chan életre kel.
A rövid spot elég jól megmutatja, mi is történik itt. A benne elhangzó “All You Need is Love” azonban csalóka, mert a sorozat zenéjét stílusosan a TOKIO fogja szolgáltatni Lyrics című számukkal. Na, ez az a cím, amire mindent kiad a Google meg a Youtube, csak azt nem, amit kéne…

23:10 – Karamazov no Kyoudai
A hétvégére kapunk egy komolyabb darabot is. Január 12-én indult Dosztojevszkij – Karamazov testvérek regényadaptáció. Bár imádni való lenne, de most nem arról lesz szó, hogy a japánok külföldieket, vagyis itt oroszokat játszanak majd el, inkább átültetik az egészet a saját díszleteik közé. A Kurosawa család feje elhalálozott. Előtte azonban hazarendelte három fiát, akiket most a rendőrség gyanúsít. A középső fiú pedig maga is egyenesen a családban sejti a gyilkost. A dorama az ügy felgöngyölítéséről szól, benne egy csipetnyi politikai és társadalomkritikával, akárcsak az eredeti műben – de persze aktualizálva. A három testvért alakító színészek: Ichihara Hayato, Saitou Takumi (HanaKimi, 37-sai de Isha ni Natta Boku, Yae no Sakura, sbt.) és Hayashi Kento. A hivatalos oldal trailere elég sötét sorozatot ígér.

Vasárnap

21:00 – Tonbi
A pihenőnap sem maradhat esti sorozat nélkül. Amikor náluk unalomig ismétlik a Titanicot, meg a Tök alsót, addig a japánok ide is bedugdosnak egy-két aktuális doramát. A sikert már a történet ismerete nélkül is sejthetjük a 13-án indult darab esetén, hiszen egyik főszereplője a jelenleg a Rurouni Kenshin miatt chou~ ninkimono Satou Takeru, a nő szerepét Fukiishi Kazue tölti be (Lucky Seven, Bambino!, stb.), a zenét pedig a Japánban imádott Fukuyama Masaharu szolgáltatja, Tanjoubi ni wa Masshiro na Yuri wo (Születésnapodra hófehér liliomot) címen. Ezek után lássuk a sztorit!
Ez egy best seller regény második doramafeldolgozása, tehát nem új keletű  Igazából egy apa-fia kapcsolatról szól, egy olyan apával, aki hihetetlenül szereti a fiát. A történet a maga jelenéből hamar visszaugrik az időben oda, amikor a fiú született. A szülők mindketten hamar elveszítették saját családjukat, így mindent meg akartak adni a gyermeküknek. Amíg az 3 éves nem lett, minden rendben is volt, de akkor az anyuka tragikus módon elhunyt. Csak apa és fia maradtak egymásnak. Családi drámát szimatolok. Biztos vannak benne sírós részek is. Szép lehet.

21:00 – dinner
És végül a vasárnap este tartogat számunkra egy utolsó doramát. Ez a 13-án indult darab a jó öreg olasz éttermes témára alapoz. Mint a Bambino! és az Oishii Propose. A felkapott Roccabianca nevű étterem tulaja egy nap összeesik, így az étterem kifogy a legkeresettebb egyedi ízéből. A tulaj lányának hamar kerítenie kell egy új séfet, és a neten talál is valakit, aki ugyanott tanult, mint az apja. Innen sejthető, mit is nyújthat ez a kis sorozat. Egyszerű szereplők, egyszerű zene. Aprócska, de bájos sorozat – úgy tűnik. Ennek nem akartam beilleszteni a trailerét, de annyira aranyos, hogy ezzel búcsúzom.

Az én érdeklődési top5 listám a következő, rövid indoklással:
1. Share House no Koibito – mert vicces, és ha egy kicsit fiatalabb és még népszerűbb színészekkel lenne, akkor minden fangirl a nyálát csorgatná utána. De mivel felnőttünk, felnőttekkel is élvezünk egy doramát.
2. Saikou no Rikon – mert abszurd, és követi az olyan identitáskereső sorozatok útját, mint a Hachimitsu to Kuroba (gyengébbek kedvéért Méz és Lóhere), csak szintén egy érettebb formában.
3. Nakuna, Hara-chan – mert egy vágyálom, hiszen (az összeköltözős és párcserélős dolgokon kívül) ki ne akarná, ha életre kelne az általa megálmodott alak, akibe aztán beleszerethetne? Bár írhatnék ilyen férfit magamnak…
4. Itsuka Hi no Ataru Basho de – mert új. Én még nem láttam börtönt megjárt nőkről doramát, és érdekel, hogy ezekkel az elég jó, bár stílusban távol álló színészekkel mit lehet ebből kihozni.
5. Otome-san – mert általános, mármint a probléma. Mint írtam, ezt a helyzetet előbb-utóbb minden nő megismeri és gyűlöli. És ha még valami érdekességet is tuszkolnak a sorozatba a lány titkai közé, akkor aztán abszolút jó lehet.
+1 Last Hope – ennek már úgy “hivatásból” is érdekelnie kell, mert Arashi-fan vagyok. Amúgy nem hiszem, hogy foglalkoznék vele, de így bele kell majd néznem.

Csak hogy tudjátok, ez eléggé eltér a nemzetközi várakozásoktól, amiket én láttam. Mások a Sakit meg a Biblia Koshodou-t és a Shotenin Michirut várják, amiket én pont nem. De nem tetszhet mindenkinek ugyanaz, nemde? Nektek felkeltette valami az érdeklődéseteket?

u.i.: Talán jobb lett volna formailag  azt a sémát követni, amit annak idején a tavaszi dorama-mustránál alkottam, ugye? Na, majd legközelebb…

Forrás: tokyohive, wikipedia

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s