Az otthon melege~

Sziasztok!

Nemrég (jó, jó, októberben…) került a japán tévék reklámblokkjába egy új CM a Misawa Home-tól. Ahogy a nevéből is sejthető, a Misawa Home egy otthonokat gyártó cég. Azt vállalják, hogy biztonságos, kényelmes és környezetbarát házat építenek nekünk, legálisan, szabályosan. Beleadják szívüket-lelküket, hogy mi a megkeresett pénzünkből olyan otthont biztosíthassunk a családunknak, amilyet tudunk. Ez azonban nem lenne elég ahhoz, hogy cikket írjak róla, igaz? Bár a blog a popkultúrával foglalkozik, úgy vélem, nem hátrány, ha néha társadalmi, vagy hagyományos dolgokról is írok, mert ezeken keresztül érthető meg minden. Azért hogy ne legyen annyira száraz szociális bejegyzés, ide kötünk egy előadó, Hirai Kent, aki csak a szóban forgó reklámhoz szerzett külön egy dalt. Lássuk, ki is Hirai Ken?

Hirai Ken (平井 堅) jelenleg 40 éves, január 17-én van a szülinapja, és Higashiosakában látta meg a napvilágot (Osaka, Japán), de Nabari (Mie, Japán) városban nőtt fel. 183 cm magas, A vércsoportú. Japán R&B és popénekes, de emellett modell, színész, zeneszerző, szövegíró, és szóvivő is. Multitálentum. Nagy rejtélye, hogy miért is néu úgy, mint egy európai? A szülei teljes mértékben japánok, Hirai Kenen viszont kiütött minden tulajdonság, ami a japánoknál ritka: egyenes orr, magas termet, hosszúkás arc, stb. Ezt máig sem sikerült megfejteni…

Youtube-on nem sok eredeti klipet találni tőle, de a dalai hallgathatóak, és live fellépéseket is meg lehet tekinteni. Legutóbb és a Kokuhaku (szerelmi vallomás) című dalával láttam az Oriconon, ami egy nagyon szép szám. Egyébként ez volt a W no Higeki zenéje, amit még a dorama-mustrában mutattam be.

Most viszont nem tekintjük át a diszkográfiáját, hanem a CM-re koncentrálunk. Az ehhez írt dal címe Kikyo ga Oka, és szövegében illeszkedik az otthonteremtés hangulatához, valamint az otthonban átélt élményekhez.

A reklám tulajdonképpen végigvezeti a családot a gyermekük felnőtté válásán. A régi közös vacsorák, fürdések, óvodába rohanások mellett előfordulnak balesetek, rossz élmények. Aztán ahogy nő a gyerek, kezdi cikinek érezni a szüleit, például az integető anyukáját. Meglesznek a maga gondjai, az iskolában, a baseballcsapatban. Kezdi kirekeszteni a szüleit a maga kis kamaszéletéből. Felnőve aztán az apját követi, gyakran egy helyen is dolgoznak, visszatalálnak egymáshoz.

Erre akármelyik hagyományos, életszerű doramát ráhúzhatjuk. Egészében, vagy csak részben, de ha megspékeljük valami fordulattal, máris megkapjuk a tévéműsort. Ez a hagyományos japán életforma, amit ez a reklám fantasztikusan összeszedett 30 másodpercben. Gratulálok hozzá.

Forrás: tokyohive, wikipedia

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s