Adni, venni – hirdetni! Kinek az arcával fogy jobban a termék?

Sziasztok!

Egy felmérés eredményét is közlöm ma. A kutatást a Video Research Ltd. nevű cég készítette, több más mellett. Minden kutatásuk a reklámok, és azok hasznossága körül forgott, az idei év első felét tekintve. Érdekes, hogy az eredményeket nem az együttes japán adatok alapján jegyezték, hanem három külön kategóriára, három körzetre bontották. Ennek csak annyi az oka, hogy nem minden tévéműsort és reklámot adnak le minden körzetben. Vannak kifejezetten osakai, vagy tokiói adások. Tehát a három kategória: Kantou régió (Tokió és környéke), Kansai régió (Osaka és környéke), Nagoya régió (Nagoya és környéke).

A kutatás több dolgot is kimutatott, miközben a fő téma az lett, ki a legnépszerűbb színésznő/modell a reklámok esetében? Melyik arccal lehet eladni egy kozmetikumot, játékot, telefont, vagy akár sört? Ki rebegteti a legszebben a szempilláját, miközben táncol, énekel, vagy csak vidáman mosolyog az új háztartási kisgépe mellett? Azaz: ki az idei első félév CM királynője?

A már említett egyéb, mellékes kimutatások között szerepel az az adat is, hogy idén 3%-kal nőtt a reklámok mennyisége mindhárom régióban. Ez többnyire a műsorok közbeni reklámokat jelentik. Gondolom a nézők nagy bánatára… Eddig egy tévéműsort csak 1 vagy 2 percre szakítottak meg (nem 5-10-re, mint nálunk), gyakran a képernyő alján számolva, mennyi van még belőle hátra. Most azonban úgy látszik, a cégek rákaptak a reklámozás hatékonyabb formájára, és mindenki oda akarja tenni az üccsijét, meg a szempillaformázóját, ahol a néző fixen a tévé előtt marad. Csak van egy ilyen önmaga halálát okozó dolog ebben: hogyha sok reklámot akarnak oda bepakolni, a néző majd ott is nyugodtan felállhat és elmehet pisilni, vagy nassolnivalóért, ne adj’ isten elkapcsolhat(!) és az egész hercehurca értelmét veszti, mert a néző nem látta a reklámot… És persze miért is mondanák a cégek azt, hogy jaaa, hogy van ott már 5 reklám, és legyen csak nekik jó, én meg sem próbálom elrontani a profitot nekik… egy frászt! Tudjuk, hogy vagy nekünk is legyen jó, vagy senkinek…

A fenti videó a jelenleg friss japán reklámokat tömöríti egybe. Aki szemfüles, felfedezheti Ueto Ayát egy softbank reklámban, vagy akár a félmeztelen Tegoshi Yuyát is a NEWS formációból!

A reklámok témáját tekintve ki nem találnátok, milyen fajtából van a legtöbb! Na jó, ha néztek híradót, akkor tudhatjátok. Nem, nem kell a japán híradót nézni, elég a belföldit, vagy valami európait. Segítek: jó bornak nem kell cégér – tartja a mondás. De rossznak igen, meg annak is, ami nem(!) fogy. És mi nem fogy? Ami drága. Persze mert még mindig nyögjük a gazdasági válság után maradt aszályt. Mik egy ember életében a legdrágább, magáénak akart dolgok: lakás, autó… igen, megvan! Az autóreklámok terén 160%-os növekedést tapasztalhatott a kedves japán tévénéző. Gondolom így próbálják elkerülni hogy csődbe menjenek, mint a Saab, vagy gyárakat zárjanak be, mint a Peugeot. Vegyétek, japánok, mert ha nem veszitek, nem lesz munkahely, ha nincs munkahely, akkor meg mást sem tudtok majd venni, hiába tolják egyre inkább az orrotok elé a reklámokat!

De térjünk is rá az igazi témára, ami a hölgyek reklámszerepeit illeti. A lista az alapján készült el, hogy hány másodpercnyi anyagban szerepel összesen az adott lány, és feltűntették azt is, hogy hányszor jelent meg képernyőn, de ezt felesleges tárgyalnunk, mert egyértelműen az első szempont a döntő. Nagyon sokan vannak, ezért most az elsőtől kezdünk.

1. helyezett: Ueto Aya
A színésznő mindhárom régióban első lett, akár csak a tavalyi évben. Erősen tartja a pozícióját. Honnan lehet őt ismerni? Olyan filmekből, mint az Azumi (ennek ő a címszereplője), illetve nagyon sok sorozatból, mint Attack no.1, Attention Please, Abarenbo Mama, Celeb to Binbo Tarou, Zettai Reido, szóval játszik bőségesen, miközben vannak énekesnői törekvései is. És hogy mit találtam idei Ueto CM-ből? Nem sokat, konkrétan ezt az új, Clear Asahi reklámot, ami a legtisztább ízű sör a világon, amit kitaláltak. Aya boldogan benéz a hűtőbe, de csalódik, ezért lerohan a kisboltba egy hatos pakk sörért és így más minden rendben!

                               

2. helyezett: Takei Emi és Oshima Yuko
A dobogó 2. foka megosztott, ugyanis Emi lett az első Kantou-ban, Yuko pedig a másik kettő régióban. Emi tavaly 10., Yuko pedig 2., 3. és 4. helyeken állt. Emi ifjú titán, mindössze 18 éves, miközben már olyan doramákban szerpelt, mint az Otomen, a Liar Game 2, a Gold, a Taira no Kiyomori vagy a tavaszi szezon egyik befutója, a W no Higeki. Egyébként csekkolhatjátok őt az idei új Rurouni Kenshin filmben is. Yuko pedig egy 23 éves AKB48 tag, aki már rengeteg filmben és doramában (pl.: Cat Street, Kaeru no Oujo-sama) szerepelt az éneklés mellett. Egyébként bekerült a top 3 fürdőruhában legjobban mutató idol közé. Emi repertoárja elég széles, hol a tokiói metrót reklámozza yukatában, hol pedig egy rúzst (a Mr. Children zenei aláfestésével), amiben nekem – ismerve a korát – kevésbé hiteles.

3. helyezett: Maeda Atsuko
A dobogó legalja egyöntetűen az AKB48-ból mostanában távozni készülő színész-énekes 20 év körüli Maeda Atsuko. Szintén szerepelt a fent említett fürdőruhás listán, és sajnos a tévében is egyre többet tűnik fel. Milyen reklámjai voltak a félévben? Például ez a furikake CM, amiben egy rizsre való ízletes szószt hirdet: kicsi Atsuko, éppen hogy felébredvén, máris a konyhába settenkedik érte.

A maradék helyeken olyan hírességeket láthatunk, mint Sasaki Nozomi, a modell Fit’s lány (Kantou #6), vagy Ayase Haruka, a mostanában megjelenő Himitsu no Akko-chan főszereplője (Kantou #8), esetleg Itano Tomomi, az AKB48 másik üdvöskéje, aki mostanában szólóban nyomul (Kantou #18). A Kansai lista 13. helyén pedig még Becky nevű multitálentumunkkal is találkozhatunk.

Forrás: tokyohive, youtube, wikipedia

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s